miércoles, 20 de enero de 2016

Pont del Diable



Hola de nou! Fa temps que no dono senyals de vida però és que la vida no em dóna per a més!!! Des de que vaig tornar a la feina, ja fa 5 mesos, que no acabo d'agafar-li el ritme a res, de fet, crec que des de llavors, no he tocat pràcticament la màquina de cosir, així que poca cosa puc ensenyar...
El que si que hem fet sovint aquesta tardor-hivern, és fer sortides en família, i no poques la veritat, així que tinc un munt de propostes noves. A veure si en els pròxims dies (qui diu dies, diu setmanes...) puc posar-me al dia!

Hola de nuevo! Hace tiempo que no doy señales de vida pero es que la vida no me da para más!!! Desde que volví al trabajo, y de eso hace ya 5 meses, que no acabo de cogerle el ritmo a nada, de hecho, creo que desde entonces, apenas he tocado la máquina de coser, así que poco puedo enseñar...
Lo que si hemos hecho este otoño-invierno son salidas en familia, y no pocas la verdad, así que tengo un montón de propuestas nuevas. A ver si en los próximos días (quien dice días, dice semanas....) puedo ponerme al día!

Avui us proposo una sortida molt recomanable per als més petits de la casa, ideal si busqueu una excursió per iniciar-los en això de caminar per la muntanya. Us diria que la pot fer qualsevol menut que camini amb una mica de soltura. 

Hoy os propongo una salida muy recomendable para los más peques de la casa, ideal si buscáis una excursión para iniciarlos en esto de andar por la montaña. Os diría que la puede hacer cualquier enano que ande con un poco de soltura.




Per arribar al Parc Geohistòric del Pont del Diable, heu d'agafar la N-240 des de Tarragona en direcció a Valls. Trobareu un desviament a mà dreta (està ben indicat) que us durà a una zona d'aparcament que queda just davant de la porta d'entrada.

Para llegar al Parque Ecohistórico del Pont del Diable, tenéis que coger la N-240 desde Tarragona en dirección a Valls. Encontraréis un desvío a mano derecha (está bien indicado) que os llevará a una zona de aparcamiento que queda justo delante de la puerta de entrada.




El camí cap a l'Aqüeducte de les Ferreres, conegut popularment com el Pont del Diable, és curt, pla i sense cap dificultat. Si no em falla la memòria són uns 0,4Km des de l'entrada i està senyalitzat. 
També podeu agafar una sendera que surt a mà esquerra del camí i que us portarà directament a dalt del pont, tot i que per aquí els més petits potser necessiten una mica d'ajuda.


El camino hacia el Acueducto de les Ferreres, conocido popularmente como el Pont del Diable, es corto, llano y sin ninguna dificultad. Si no me falla la memoria son unos 0,4Km desde la entrada y está señalizado. También podéis coger un sendero que sale a mano izquierda del camino y que os llevará directamente a una de las bocas del puente, aunque por aquí los más pequeños puede que necesiten un poco de ayuda.

 




Si aneu amb nens molt petits us recomano anar pel camí marcat fins el pont, travessar-lo, baixar al barranc i passar per sota de l'aqüeducte, i  des d'aquí baix tornar cap a l'entrada, que tot i ser el llit del barranc està en boníssimes condicions. 
Els únics punts on probablement haureu d'ajudar o carregar als més peques és per pujar al pont i baixar al barranc.
Per la resta, és un passeig que us portarà poc més d'una hora entre anar i tornar si aneu amb nens molt menuts (la primera vegada el Blai tenia 20 mesos).


Si vais con niños muy pequeños os recomiendo ir por el camino marcado hasta el puente, atravesarlo, bajar al barranco y pasar por debajo del acueducto, y desde aquí abajo volver hacia la entrada, que a pesar ser el lecho del barranco está en muy buenas condiciones.
Los únicos puntos donde probablemente tendréis que ayudar o cargar a los más peques es para subir al puente y bajar al barranco.
Por lo demás, es un paseo que os llevará poco más de una hora si vais con niños muy pequeños (la primera vez Blai tenía 20 meses).













El millor d'aquesta proposta és que a part d'anar a l'aqüeducte, el parc ofereix la possibilitat de recórrer un munt de senderes que s'endinsen cap a un bosc mediterrani on podreu descobrir jardins romàntics, fonts i runes de masos abandonats. Això permet adaptar l'excursió a les vostres necessitats. Aquesta tardor hem tornat, el Blai acabava de fer els 3 anys i vam poder fer una ruta d'uns 4km, sense haver de limitar-nos únicament a arribar i creuar el pont.

Lo mejor de esta propuesta es que a parte de ir al acueducto, el parque ofrece la possibilidad de recorrer un sinfín de senderos que se adentran en un bosque mediterráneo donde podréis descubrir jardines románticos, fuentes y ruinas de "masos" abandonados. Esto permite adaptar la excursión a vuestras necesidades. Nosotros volvimos este otoño, Blai acababa de cumplir 3 años y pudimos hacer una ruta de unos 4km sin tener que limitarnos únicamente a llegar y cruzar el puente.










A l'acabar, podeu reposar forces a la zona habilitada amb taules de fusta que hi ha a l'entrada del parc, o bé buscar algun raconet entre els arbres i fer un picnic amb una mica més d'encant (recordant sempre prendre la brossa cap a casa!!!)

Al teminar, podéis repones fuerzas en la zona habilitada con mesas de madera que hay en la entrada del parque, o bien buscar un rinconcito entre los árboles y hacer un picnic con un poco más de encanto (recordando siempre llevarse la basura para casa!!!)






Aclariments: En aquest cas quan parlo de nens molt petits em refereixo a nens d'entre any i mig i dos anys i poc. A partir d'aquí cadascú coneix als seus petits i les seves possibilitats, podent allargar l'excursió a través de les senderes.

Aclaraciones: En este caso cuando hablo de niños muy pequeños me refiero a niños de entre año y medio y dos años y poco. A partir de aquí cada uno conoce a sus peques y sus posibilidades, pudiendo alargar la excursión a través de los senderos.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Blogging tips